اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

120 دانش‌آموز «آبپخشی» به راهیان‌نور اعزام شدند

رئیس آموزش و پروش منطقه آبپخش گفت : 120 نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس منطقه آبپخش در قالب سه دستگاه اتوبوس به منظور بازدید از مناطق عملیاتی عازم غرب کشور شدند.

120 دانش‌آموز «آبپخشی» به راهیان‌نور اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، اکرم پاپری صبح امروز در مراسم اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور اظهار داشت: امروز 120 نفر از دانش‌آموزان دختر مدارس منطقه آبپخش در قالب سه دستگاه اتوبوس به منظور بازدید از مناطق عملیاتی عازم غرب کشور شدند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه آبپخش مهم‌ترین اهداف اعزام کاروان راهیان‌نور را آشنایی دانش‌آموزان و نسل جوان جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: هر ساله طرح راهیان‌نور به عنوان یک طرح اردویی با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون اردوهای راهیان‌نور به یکی از منابع عظیم تولید معنویت، بازشناسی هویت اسلامی ایرانی و فرصتی برای خودسازی انقلابی نسل امروز تبدیل شده است و این اردوها پیوند ارزشی بین نسل جوان دوران دفاع‌مقدس با نسل جوان امروز را تحکیم می‌بخشد.

پاپری عنوان کرد: اردوی راهیان‌نور هجرتی صغری است که می‌تواند ما را به هجرت کبری برساند، زیرا ما به زیارت تربت پاک غیور مردانی می‌رویم که با هجرت و کوچ عاشقانه خویش، هم با دشمن درون مبارزه کردند و هم با دشمنان بیرونی جنگیدند و به مفاهیم مقدسی چون شرف، ایمان، جهاد، غیرت، پایداری و ایثار معنا بخشیدند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع‌مقدس افرادی بودند که تمامی هستی خود را، یعنی جان خویش را فدا و بزرگترین فداکاری را کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیدند و قهرمانان تاریخی ایران شدند که سفرهای راهیان‌نور موجب شده است تا از این لحاظ از قهرمانان این دوران تجلیل و تقدیر شود.

 رئیس آموزش و پرورش منطقه آبپخش یادآور شد: توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری دعای کمیل، زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول